Céglista Cikkajánlás
Témakörlista Kérdés

googleadsense

googleadsense

googleadsense

googleadsense

 

 

Legolvasottabb friss cikkek
Magastetők hőszigetelése szarufák között
A szárazjég hatékonyan tisztítja a homlokzatot
Bécs fekete gyémántja
Bármilyen építmény bevilágítható természetes fénnyel
40 százalékos energiamegtakarítás is elérhető a társasházak felújításával
Alulról hűlő födém korszerű szigetelése
A világbajnokság öt stadionja azonos tetőszigetelési rendszerrel készült
Nem kell betonból kialakítani a lejtéstadó réteget
Az Isokorb elemek beépítésének tervezői kérdései (2. rész)
Tartós faablakok bármilyen kivitelben



Email- értesítés az újdonságokról
név:
email:
MEGRENDELEM
  leiratkozás

RSS-feliratkozás

Építési Jog
Hírlevél § Figyelő
Fizetni kell az e-építési napló használatáért
Bekerült az Építési törvénybe a telekalakítási eljárás módosításának felhatalmazása
Közlekedési építmények tekintetében csak 2015. január 1. napjától kell elektronikus építési naplót vezetni
A Miniszterelnökséget vezető miniszterhez került az építésügy
Ki kaphat az Építési törvény szerinti korlátozási kártalanítást?
03. Kivitelezési szerződés (2014.03.15-ig: Építési szerződés)
Módosultak a kivitelezési dokumentáció szabályai

Szaklap-előfizetés

Szaklap-előfizetés

Szaklap-előfizetés
 

Szaklap-előfizetés

Szaklap-előfizetés

Szaklap-előfizetés

Szaklap-előfizetés

 

 



Címkék: Magyar Doka Zsalutechnika Kft., daru, födém, födémzsaluzás, kúszózsalu, szerkezetépítés
Példa
Toronyépítés egyetlen daruval
2009. 11. 24.

Az egyetlen daru befogadására képes építési terület, illetve a szűk építési határidő miatt a Belfastban épülő, 80 méter magas Obel torony szerkezetépítése nem mindennapi feladat elé állította az építőket.


A szerkezetépítő Fernwave Ireland Ltd – a részletesen kidolgozott zsalutervek alapján – a Doka hatékony megoldása mellett döntött. A szűkös építési terület csupán egy toronydaru használatát tette lehetővé, így kizárólag a zsaluzatok teljesen darufüggetlen áthelyezése jöhetett csak szóba. „Az SKE 50 önkúszó zsaluzatok alkalmazása a lépcsőházi magoknál, valamint a TLS darufüggetlen asztaláthelyező rendszer használata tette lehetővé, hogy a két kulcsfontosságú kihívásnak (a szűk darukapacitásnak és a hetenkénti födémbetonozási ciklusoknak) sikeresen meg tudjunk felelni” – vallja Ronan McHugh, a Fernwave projektmenedzsere. A zsaluzási fázisok maximális biztonságáról a felső négy szint köré helyezett Xclimb 60 védőpajzs gondoskodott.

 

Kúszás 80 méter magasra heti ciklusokban

Az épület központi magja 22 darab nagy teljesítményű SKE 50 kúszóautomatával készült. Az önkúszó rendszer teljesítményének első perctől történő kihasználhatósága érdekében a Fernwave szakmunkásait a Doka tapasztalt betanító szakembere képezte ki, illetve irányította a helyszíni összeszerelést. „A monolit magok heti építési ütemének tartásához különösen fontos volt a Doka szakemberének segítsége. Az általános szintmagasság 2,8 méter, a zsaluzást, a vasszerelést és a szerkezet betonozását mindössze két ember végezte 2-3 nap alatt” – magyarázza Ronan McHugh.

Toronyépítés egyetlen daruval

22 darab nagy teljesítményű Doka SKE 50 kúszóautomatával
készült az Obel torony központi magja. Az asztalzsaluk
darufüggetlen mozgatása a TLS asztaláthelyező rendszerrel történt


Gyors födémzsaluzás TLS asztaláthelyező rendszerrel

A 600 négyzetméter alapterületű födém speciális Dokaflex asztalokkal készült. A rendkívül szűk darukapacitás teljesen darufüggetlen áthelyezési megoldást kívánt, így két TLS asztaláthelyező egység emelte az asztalokat egyik szintről a másikra. „A két TLS egység lehetővé tette számunkra a heti födémzsaluzási ciklusok tartását, rövidebb áthelyezési időket, és folyamatos, hatékony munkavégzést eredményezett” – mondja Ronan McHugh. A TLS rendszer a daruval történő áthelyezéshez képest jelentősen kisebb bérköltségeket kíván, és a függőleges áthelyezéshez csupán két szakembert igényel. Egyikük a hidraulikus mozgatókocsival kizsaluzta az asztalokat és a TLS állványára tolta, majd egy gombnyomással elindította a liftet. A másik szakember egy áthelyező kocsival a felső szinten fogadta az asztalt, és a végleges helyére pozícionálta. A TLS a munkabiztonság területén is felülmúlja a daruzott áthelyezést: a rendszer folyamatosan az elkészült szerkezethez van rögzítve, rendelkezik számos aktív és passzív munkavédelmi eszközzel, ugyanakkor erős szélben – amikor a daruzás már nem lehetséges – is használható.

 


Klikkeljen ide, ha a fentiekkel kapcsolatban további információra van szüksége!

Kapcsolódó cikkek:
High-tech zsalumegoldásokat igényel a New York-i Ground Zero

A Szeptember 11. Nemzeti Emlékmű két szökőkútmedencéjének kivitelezéséhez, majd a második torony építéséhez szükséges zsaluzatok után a WTC 72 emeletes, 297 méter magas negyedik tornyának építéséhez szükséges kúszó- és födémzsaluzatot is a Doka szállította. 2012 év végi elkészültével ez a torony a Ground Zero negyedik legmagasabb épülete lesz.

Háromcellás ferdebordás hídszerkezet épült szabadonbetonozó zsaluzókocsikkal

A Pozsonyt Besztercebányával összekötő R1 autópálya újabb szakasza épül Szlovákiában. Ennek Nyitra városán keresztül haladó részén mintegy 1,2 kilométer hosszú híd készült, keresztezve vasúti pályát, főutat, beépített területek között futva tovább, végül a Nyitra folyót áthidalva.

Kézi zsalurendszer bármilyen kialakítású födémhez

Tetszés szerinti alaprajzokhoz, gerendákhoz, födémugrásokhoz és vékony födémekhez alkalmazható a flexibilis Dokaflex 1-2-4 födémzsalu-rendszer, melynél a zsaluhéj szabad megválasztása a legkülönbfélébb építészeti kialakításokat engedi. A védőbevonattal ellátott felületű, bérelhető zsalutáblák kiváló minőségű látszóbeton-felületek kialakítására is alkalmasak.

Ferdekábeles vasbeton-acél öszvérhíd épül a Tiszán

Magyarországon először alkalmazott technológiával készül az M43 autópálya mederhídja Szegeden. Az extradosed híd különlegessége, hogy csak a fenéklemeze és a pályalemeze készül vasbetonból, a bordái acél trapézlemezből. E speciális kialakításnak köszönhetően a szerkezet súlya jelentősen csökkenthető volt.

Erősen dőlő pillérek készültek önkúszó zsaluzattal

A cseh fővárost övező körgyűrű déli szakaszán, Lochkov település mellett, az R1 autópályán ötnyílásos, 461 méter hosszú és körülbelül 65 méter magas gerendahidat épít a Max Bögl-Josef Krysl konzorcium. A két, 57 fokosan döntött ikerpillér megépítéséhez a Doka alátámasztás nélküli megoldást tervezett.

A pályatest alján rögzíthető hídszegélyzsaluzó kocsi

A Hídszegélykonzol alulról történő rögzítését és a Hídszegélyzsaluzó kocsi T sínen való könnyed, gördülékeny átmozgatását ötvözi a Doka két éve indult fejlesztése, a Hídszegélyzsaluzó kocsi TU.

Megbízható födémtámaszok bármilyen alkalmazáshoz

A Doka nagy teherbírású, praktikus, egyszerűen használható födémtámaszai bármilyen alátámasztáshoz kínálnak megfelelő megoldást.



Jogi nyilatkozat Médiaajánlat Impresszum   Építési megoldások ©