2009. december 07.

Optimistább az építőipar a Construma szervezői szerint

Optimistább az építőipar a Construma szervezői szerint

A 2010. évi (április 14-18.) Construma szakkiállítás iránti érdeklődés mögött szemlélet- és stratégiaváltás is érzékelhető: az építőanyag-gyártó cégek körében a piac zsugorodásától való félelem enyhülni látszik, és erősödik a tudatos ügyfélkapcsolat-építésre való törekvés. Ez megmutatkozik abban is, hogy több, és nagyobb területeket igénylő kiállító jelentkezett be a szervezőknél, mint tavaly ilyenkor.

A tavalyinál érezhetően jobban halad a kiállítási területek lefoglalása a következő Construma szakkiállításra – állítják a Hungexpo Zrt. szervezői. Most, 2009 decemberének legelején mintegy 13 ezer négyzetméter már elkelt a területből, és erről körülbelül 300 céggel kötöttek megállapodást. Ez azt jelenti, hogy immár jóval 50 százalék feletti szintet ért el a foglaltság a 2010. április 14-18-i Construmára. A 2009-es kiállításra ilyenkor még nem sikerült megközelíteni ezt az arányt.

Bizakodás és stratégiaváltás

A kiállításszervezők szemszögéből – és az egész építőipar szempontjából is – ugyancsak bizakodásra ad okot az a tény, hogy visszatér a kiállítók közé számos olyan neves építőipari márkanévvel rendelkező cég, amely tavaly – takarékosságból, illetve a sötét piaci kilátásoktól tartva – nem vett részt a Construmán. (A bejelentkező cégek közül jónéhányat felsorol a www.construma.hu oldalon már megtalálható lista.) Ezt a trendet erősíti, hogy a kiállítók átlagosan nagyobb területeket foglaltak le, mint tavaly. Összességében tehát a nagyobb érdeklődés a területek nagyságában, a kiállítók számában és a döntések gyorsabb megszületésében egyaránt megmutatkozik.

A Hungexpo kiállításszervezői a cégek vezetőivel folytatott személyes megbeszélésekből is úgy látják, hogy a kiállítók nagyobb aktivitása mögött optimistább szemlélet és egyfajta stratégiaváltás is meghúzódik: az ésszerű óvatosság és visszafogottság mellett érezhetően megjelent a tudatosabb piacfeltárási és ügyfélkapcsolat-építési törekvés. A piac zsugorodásától való félelem enyhülni látszik, és erősödik az a szemlélet, hogy a piac jelentős része továbbra is működik, csak megfelelő erőforrásokat kell fektetni abba, hogy az igények és a kínált termékek, szolgáltatások kapcsolódási pontjait megtalálják.

Hatvanezer látogató egy helyen

E törekvések számára igen kedvező lehetőségeket kínál a Construma, ahol egy időben, egy helyen, nagy létszámban, azaz koncentráltan érhető el a potenciális szakmai, illetve üzleti partnerek jelentős része. A szakkiállítás továbbra is egyértelműen őrzi első helyét a hazai – sőt, a kelet-közép-európai – építőipari rendezvények sorában. Ez a pozíció tartósnak ígérkezik: az utolsó három esztendőben évről évre mintegy 10-10 százalékkal sikerült növelni a látogatók számát, ami 2009-ben már a 60 ezret is meghaladta. Ennek mintegy 60 százaléka szakmai látogató. Nem elhanyagolható a Construma nemzetközi hatása sem. A statisztikák szerint a regisztrált szakmai látogatók mintegy 12 százaléka külföldi (elsősorban Romániából, Szlovákiából, Németországból érkezik.

A hagyományosan megszervezett szakmai napokat erősíti, hogy a szerdát a villanyszerelők napjaként, a csütörtököt az épületgépészek napjaként, a pénteket a tetőfedők napjaként hirdetik – az egyes napok karakterét a szakmai konferenciák, kísérőrendezvények széles skálája adja meg.

(A szakmai támogatók köréről és a jelenleg is még szervezés alatt álló kísérőrendezvényekről a www.construma.hu honlapon szerezhetnek majd aktuális információt az érdeklődők.

 

sajátjaink

sajátjaink

sajátjaink

hírlevél-feliratkozás