Reklámok az építkezéseken - mi is az az épületháló?
Manapság már ki sem léphetünk az utcára anélkül, hogy ne jönne velünk szembe valamilyen termék vagy szolgáltatás reklámja. Plakátok, fényreklámok, szórólapok – a lehetőségek tárháza határtalan, így pedig minden piaci szereplő találhat magának árban és típusban megfelelőt.
De mi a helyzet az óriás reklámokkal? A hatalmas felületen elterülő reklámok igen szembetűnőek bárki számára, az utcán akaratlanul is észrevesszük ezeket. Ha ilyesmiben törjük a fejünket, érdemes lehet utánajárni, milyen lehetőségek vannak. Az egyik ilyen az épületháló – hatalmas felület, jó sok lehetőséggel.
Mi is az az épületháló?
A reklámkihelyezésnek egyik módja, ha kihasználjuk az építkezéseket is. A nagy épületeket felújítások és restaurálások során biztonsági illetve esztétikai okokból letakarják egy igen nagyméretű hálóval, ami kiváló helyszíne lehet a reklámoknak – ezzel pedig összeköthetjük a kellemest a hasznossal.
Az épülethálót egyéb esetekben is alkalmazhatják – múzeumok, kiállítótermek, galériák homlokzatán, illetve a legtöbb rendezvényen is találkozhatunk ezzel a megoldással, melyet általában szintén valamilyen információ átadására függesztenek ki a szervezők.
Az épülethálók – vagy nevezhetjük még mesh- illetve építési hálónak – igen tekintélyes méretűek is lehetnek, a több száz négyzetmétertől a több ezer négyzetméterig terjedhet felületük. Ez már azért igen nagy hely egy igazán jó reklámnak – viszont még korántsem elég hozzá. Egy épülethálón szereplő reklámanyag figyelemfelkeltő, megjegyezhető, de ugyanakkor egyszerű. Gondoljunk csak bele: a kocsiból, buszról, de akár gyalog haladva is igen rövid idő áll a rendelkezésére a fogyasztónak, hogy befogadja a reklám mondanivalóját, és hogy meg is jegyezze azt – ezért itt maximálisan érvényesül „a kevesebb több" mottója. Egy szellemes szlogen és hozzá egy izgalmas ábra – más nem is szükséges egy ilyen nagyméretű reklámhoz.
Az épülethálókon való reklámozás nagy előnye – méretéből adódóan –, hogy egyetlen ilyen reklám tömegekre van hatással. Természetesen az épülethálók esetében az a legjobb, ha minél forgalmasabb, központi helyen kerül kifüggesztésre.
Az épületháló néhány jellemzője:
A termék-, rendezvény-, vagy szolgáltatásreklám-ügyben hosszútávon gondolkodóknak jó megoldás lehet, hiszen egy-egy ilyen épületháló élettartama akár az 5 évet is meghaladhatja. Biztonságos, hiszen anyagát úgy alkották meg, hogy különösebb gond nélkül minden síkfelületen kifeszüljön. Lyukacsos anyagának és kis súlyának köszönhetően a szél sem kaphat bele – így több ezer négyzetméteren sem lehet probléma a kifüggesztésével.
Már csak annyi a dolgunk, hogy kitaláljuk, mi is legyen ezen az óriási reklámfelületen – az épülethálón.
Szerző: Komjáti Ági
(X)