2010. augusztus 22.

Üzemanyag-takarékosabb, termelékenyebb kotró-rakodó

Üzemanyag-takarékosabb, termelékenyebb kotró-rakodó

A 2010. évi Bauma szakkiállításon mutatták be az eddigi leghatékonyabb JCB kotró-rakodó gépet, amely a vevõknek átlagosan 6-16 százalék üzemanyag-megtakarítást tesz lehetõvé a jellemzõ napi munkatempó mellett, amit fõképpen az új, három szivattyúval mûködõ EcoDig rendszer bevezetésével értek el.

A felhasználók figyelmét azonnal felkelti a gép meglepõ kialakítása, amely az új formájú ellensúlyoknak és az új, markáns, függõleges hûtõrácsoknak köszönhetõen robusztusságot és erõt sugároz. A kotró- és rakodóprofilok élesebb vonalvezetése is jellegzetes, a ferde motorháztetõ pedig a kitûnõ kilátást is szolgálja.

 

Üzemanyag-takarékosabb, termelékenyebb kotró-rakodó Üzemanyag-takarékosabb, termelékenyebb kotró-rakodó

 

Ezenkívül a gépek új jellemzõkkel is rendelkeznek, például:

• megújított kezelõfülke a még nagyobb kényelem érdekében;

• új, fûtött szélvédõ – az iparágban az elsõ a kotró-rakodó gépeken;

• forróital-készítõ gép a kezelõfülkében;

• szervófékek, amelyek arányos fékezést és gazdaságosabb üzemanyag-felhasználást tesznek lehetõvé;

• kétirányú hidraulikakör a sokoldalú szerelékhasználathoz;

• kilenc méter gyárilag felszerelt tömlõtekercs a nagyobb termelékenység és sokoldalúság érdekében.

A legnagyobb változások belül történtek. Az új EcoDig hidraulika-rendszer most három hidraulika-szivattyúval mûködik ugyanolyan hidraulika-teljesítmény biztosításához, de alacsonyabb motorfordulatszámon. Ezáltal maximum 15 százalék üzemanyag-megtakarítás érhetõ el. A háromszivattyús kivitel másik elõnye a kotrógémszár gyorsabb mûködése, ami növeli a termelékenységet. Az új hidraulika-rendszer és alacsonyabb motorfordulatszám az emisszió és a gép mind a kezelõfülkén belüli, mind külsõ általános zajszintjének csökkentéséhez is hozzájárul.

Az új kotró-rakodó gépek a Smooth Ride System (SRS) EcoRoad opciójával és nyomatékzárral is rendelkeznek, ami szintén növeli a termelékenységet. A nyomatékzár az üzemanyag-fogyasztást mintegy 25 százalékkal csökkenti, míg a sebességet mintegy 10 százalékkal növeli, és a Smooth Ride System maximalizálja a tehermegtartást ugyancsak a termelékenység növelése és a kezelõ kényelme érdekében.

Mind a 3CX, mind a 4CX modelleket szervófékkel látták el. A rendszer arányos fékezést biztosít a teljes pedálszakaszon. A JCB a kezelõfülkében lévõ pedálfelfüggesztést is átalakította az autókban lévõ elrendezés szerint, ami ergonomikusabb kialakítást tett lehetõvé. A szervófékes kivitel biztosítja, hogy amikor a kezelõ leveszi a lábát a fékpedálról, a fékbetét teljesen kiold. Ez lehetõvé teszi a kezelõ számára, hogy jobban tartani tudja az utazási sebességet, és további egy százalék üzemanyag-megtakarítást eredményez.

A JCB EcoLoad opciós csomagja szintén növeli a termelékenységet. A kanálvisszaállító automatikusan visszaállítja a kanalat ásási helyzetbe, ami idõt és fáradságot takarít meg; az erõátvitel-leválasztó a hidraulikus teljesítményt növeli, így a rakodó gyorsabban tud emelni, miközben a hidraulikus sebességszabályzóval (HSC) rakodáskor nagyobb vonóerõ érhetõ el. Ezen kívül a nagy nyomaték alacsony fordulatszámon kitûnõ tolást és kapaszkodási képességet nyújt, a csúszásgátló differenciálnak (LSD) köszönhetõen pedig a vonóerõ növekszik a különleges helyzetekben.

 

hírlevél-feliratkozás

Ă©pjog